75% af pladserne er solgt
TILMELD HOLD

FAQ

Herunder har vi samlet en række spørgsmål, som vi ofte bliver stillet. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål her, så er du velkommen til at kontakte os på igennem vores kontaktformular, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

FAQ - Turnering

Der er kun meget få hold i vores række – hvad sker der så?

Der kommer rigtig mange tilmeldinger lige op til deadline, og der plejer at blive udsolgt i de fleste rækker. Nogle niveauer (A, B eller C) samles til ét niveau, hvis der er få hold på tværs af årgangen. Niveauer/rækker med fire hold gennemføres.

Kan man søge aldersdispensation til flere spillere?

Ja, I kan søge om aldersdispensation, men for 5-mandshold kan der benyttes 1 spiller uden ansøgning, mens man som 8- og 11-mandshold kan benytte op til 2 spillere uden ansøgning. Læs om dispensationsregler mv. her (link til underside).

Hvilke hold modtager præmier?

Der er pokal til vinderne, samt guld-, sølv- og bronzemedaljer i alle rækker. Derudover er der erindringsmedaljer til alle hold i 5-mandsrækkerne.

Hvor og hvornår er der præmieoverrækkelse?

Præmieoverrækkelse sker på det anlæg, hvor holdet har spillet og sker umiddelbart efter, at finalen er færdigspillet. Af hensyn til det stramme kampprogram om eftermiddag opfordres holdene til at søge mod præmieoverrækkelse direkte efter endt finalekamp.

Hvor mange spillere må deltage og må en spiller skifte hold?

Antal spillere pr. hold: -11-mandshold – op til 18 spillere pr. hold.- 8-mandshold – op til 15 spillere pr. hold.- 5-mandshold – op til 12 spillere pr. hold. En spiller må kun være påført ét holdkort. Der er under kampene fri udskiftning i alle rækker blandt det tilladte antal spillere.

Hvad sker der hvis et hold udebliver?

Vi henstiller hvert år til, at hold, der af forskellige årsager bliver forhindret i at deltage, skal kontakte turneringsledelsen hurtigst muligt. Det sker dog enkelte gange, at hold udebliver. Hvis kampprogrammet og mængden af ledige baner tillader det, kan der efter aftale med stævnekontoret afvikles træningskampe mellem hold i puljen, så holdene får den bedst mulige opstart inden efterårssæsonen. Det er også i Kronborg Cups interesse, at holdene får mulighed for at få så mange kampe som muligt. Kronborg Cup har ikke ansvaret for gennemførelsen af kampen, og der er ikke krav på dommere. Der ydes ikke økonomisk kompensation til hold, der mister kampe som følge af andre holds udeblivelse eller egen forsinket fremkomst.

FAQ - Overnatning

Hvor og hvornår kan vi se, hvilken skole, vi skal bo på?

I My Team link kan I senest 14 dage inden Kronborg Cup se, hvilken skole, I skal bo på.

Hvornår åbner overnatningen fredag?

Der er forskellige ”åbningstider” afhængig af den valgte overnatningsmulighed. På hjemmesiden under hvert enkelt overnatningssted vil der op til Kronborg Cup stå ankomsttid. For alle skoleovernatninger er ankomst fredag fra kl. 12.00.

Hvornår skal man senest ankomme om fredagen?

Åbningsevent: Senest ankomst fredag er kl. 20.00, hvor bestilling af mad på Værftets Madmarked lukker.
Overnatningssted: senere tidspunkt kan aftales, men så vil det være uden forplejning fredag aften.

Hvorfor bliver der opkrævet et depositum på 1.500 kr. for booking af overnatning og hvornår bliver depositum tilbagebetalt?

Kronborg Cups gæster passer rigtig godt på lokaler og omgivelserne. Men vi er alligevel nødt til at opkræve et depositum, da vi bl.a. skal sikre, at lokalerne bliver efterladt i samme stand og orden, som da Kronborg Cup startede. Skolerne stilles venligst til rådighed af kommunen og dagen efter Kronborg Cup starter flere tusinde børn i skole, hvorfor det er vigtigt, at lokalerne bliver efterladt, som da I ankom. Frivillige på skolerne gennemgår venligt lokalerne med jer ved ankomst og ved afrejse. Depositum tilbagebetales i ugerne efter Kronborg Cup, når sekretariatet har afholdt velfortjent sommerferie. Det er vigtigt, at I husker at oplyse bankoplysninger ved booking af overnatning, så sekretariatet kan tilbagebetale depositum. Holdene er selv ansvarlige for at udfylde denne info, før sekretariatet kan tilbagebetale depositum.

Skal der gøres rent ved afrejse søndag?

Slutrengøring er med i prisen på hotelovernatning, Helsingør Ferieby og Helsingør Vandrerhjem, men vi henstiller til, at lokalerne bliver afleveret i samme stand og orden som ved ankomst. Klasselokaler og idrætshal på skolerne ryddes pænt op og fejes.

FAQ - Åbningsevent

Kan man ankomme direkte til åbningsevent (inden ankomst på overnatningssted)?

Ja, det er man meget velkommen til, men vi anbefaler, at holdene checker in på overnatningssted og derefter tager ned til åbningseventet, hvis man har booket bus. Hvis man kommer i egen bus eller bil, er man velkommen til at tage direkte ned til åbningseventet. Baggage kan blive opbevaret i Hal 17 - kontakt infoteltet. 

Hvordan kommer man til og fra åbningseventet?

Der kører hele fredag eftermiddag shuttlebusser fra indkvarteringsstederne til åbningseventet på Kulturhavnen og retur. For at kunne anvende shuttlebusserne skal I tilvælge dette. Kulturhavnen ligger kun 2 minutters gang fra Helsingør Station, hvor Kystbanen kører lige til og færgerne fra Sverige lægger til kaj. Der er flere forskellige muligheder for parkering ved Kulturhavnen.

Er der gratis adgang for alle til åbningseventet eller er det kun for indkvarterede hold?

Ja, der er gratis adgang for alle – også for deltagere, der ikke er indkvarterede. Vi håber, på at se så mange som muligt til åbningseventet, hvor der vil være en masse aktiviteter, konkurrencer, koncert, åbningsmarch og meget, meget mere. Det er altid en stor oplevelse for spillerne at være en del af den store march gennem Helsingørs gader til musik og kampråb.

Er der fri adgang til alle aktiviteterne til åbningseventet?

Størstedelen af alle aktiviteter kræver blot, at man møder op og der er fri adgang til aktiviteterne. Der er dog enkelte aktiviteter, som af forskellige praktiske hensyn, kræver tidsbestilling inden åbningseventet. 

Hvornår skal man stå klar til åbningsmarch?

Line up til åbningsmarchen gennem Helsingør by er kl. 17.30, og marchen skydes i gang kl. 17.45, hvor de første klubber sendes afsted. Klubberne går i samlet flok.

Kan man købe mad og drikke til åbningseventet?

Ja, det kan man, og der er meget forskelligt at vælge imellem! På eventpladsen vil der være foodtrucks og grill med mad og drikke, samt Spisehuset på Kulturværftet. Derudover kan man besøge Værftets Madmarked, der ligger i forlængelse af eventpladsen. OBS! Aftensmad for indkvarteret er en del af indkvarteringspakken.

FAQ - Forplejning

Vi har en spiller på holdet, der enten er glutenallergiker eller laktoseintolerant – er der også forplejning til dem?

Ja, det er muligt at få glutenfri og laktosefri alternativer, men det er vigtigt, at I gør opmærksom på dette, når I tilmelder hold og overnatning samt, at I gør det frivillige personale opmærksom på det, når I får udleveret mad.

Hvor kan man købe frokost?

Frokost kan købes på alle 8 anlæg. På alle 8 spillesteder sælges et bredt udvalg af sund mad (til vegetarer samt mad uden svinekød) og drikke til fornuftige priser. Der sælges ikke slik, sodavand og frituremad i Kronborg Cups boder. Frokost er inkluderet i prisen som overnattende.

Hvor spiser hold med overnatning?

Fredag aften spiser alle overnattende hold på Værftets Madmarked (Street Food), der ligger placeret i forlængelse af Kulturhavnen, hvor åbningseventet bliver afholdt. Morgen og aftensmad lørdag og søndag indtages på valgte overnatningssted, mens frokost sker på spillestedet.

FAQ - Tilskuere

Vi vil gerne følge vores børn og hold – kan vi booke overnatning som tilskuere via Kronborg Cup?

Ja. Hvert år tager rigtig mange forældre og familier med til Kronborg Cup. Det er med stor glæde, at så mange følger holdene på sidelinjen og skaber god stemning til kampene. Derfor tilbyder vi overnatning til fordelagtige priser for tilskuere på en række hoteller, så det er muligt at følge holdet tæt hele weekenden. I kan booke forældretilbud på overnatning her (link til underside).

Er det også muligt at deltage i åbningseventet som tilskuer?

Ja – og I er mere end velkommen til at opleve denne fantastiske eftermiddag med musik, konkurrencer, aktiviteter for børn og unge, åbningsmarch og meget mere!

FAQ - Om at være frivillig

Kan jeg blive frivillig til Kronborg Cup?

JA det kan du – der er plads til alle med godt humør og gå-på-mod på verdens bedste frivillig hold! Det er ikke en forudsætning, at man skal have en tilknytning til fodboldklubberne eller være fodboldfan for at være frivillig til Kronborg Cup. Der kan dog være enkelte opgaver, der kræver du er over 18 år fx. kørsel eller brandvagter eller opgaver som er særlig fysisk krævende.

Hvor mange timer skal jeg hjælpe som frivillig?

Dét du har lyst til og passer dig! Vi har ingen krav om timetal – vi er bare rigtig glade for din hjælp. Du kan derfor hjælpe et par timer, en halv eller hel dag eller hele weekenden. I forhold til planlægningen vil det dog gøre det nemmest for frivilligkoordinatorerne, hvis vagterne i udgangspunktet ikke er kortere end 3-4 timer.

Hvad laver man som frivillig?

Som frivillig findes der rigtig mange forskellige opgaver – du vælger selv efter din egen interesse og temperament. Listen over forskellige opgaver er lang, så der findes ikke ét svar på, hvad man laver som frivillig – man kan lave lidt af hvert. Vi har både brug for frivillige til at servicere en masse spillere og tilskuere med lave mad og drikke på anlæg og indkvarteringssted, kampe i de små årgange skal dømmes, vagter og madhold skal sikre gode rammer på overnatningsstederne, åbningsevent og anlæg skal gøres klar og pakkes ned igen – bare for at nævne nogle.

Jeg vil gerne være frivillig, men mit barn spiller og normalt står jeg på sidelinjen – kan jeg stadig være frivillig?

JA! Og du er mere end velkommen! Kampprogrammet er klar i midten af juli, og derefter kan du planlægge på hvilket anlæg, du skal melde dig på, hvis du vil være på samme anlæg som dit barn. Du har selvfølgelig også mulighed for at være frivillig på andre tidspunkter uden for kamptiderne – fx til åbningen og på overnatningsstederne.

Hvad får jeg for at være frivillig?

Det er ulønnet at være frivillig til Kronborg Cup – MEN du gør en KÆMPE forskel for Kronborg Cup og fodboldklubberne bag turneringen. Som frivillig får du en frivillig Adidas t-shirt, forplejning når du er på vagt og ikke mindst hyggeligt og sociale samvær med en masse dejlige frivillige og unge glade fodboldspillere. Og så er du med til at sende støtte tilbage til fodboldklubberne.

Hvor melder jeg mig som frivillig?

Tak for din interesse – du kan melde dig her eller melde dig som frivillig i den lokale fodboldklub.

Få de seneste nyheder
Skriv dig op til vores nyhedsbrev
Kronborg Cup er en international fodboldturnering for ungdomshold – Sjællands største turnering – der hvert år afvikles i sidste uge af skolernes sommerferie.
Genveje
© Kronborg Cup 2020
CVR. NR.: 36285621